امروز سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۳

شروع ثبت نام کنکور سراسری + شرایط و ضوابط شرکت در آزمون

بر اساس گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (pnnews.ir) ، بدین‌وسیله‌ به ‌اطلاع‌ کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی‌ ثبت‌ نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ برای‌ پذیرش دانشجودردوره‌های‌ روزانه‌، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل دانشگاهها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ سال ۱۳۹۳ و همچنین متقاضیان تحصیل در آن دسته از کد رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش دررشته های مذکور براساس آزمون صورت می‌پذیرد، می‌رساند که‌ ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمونهای‌ مذکور از روز شنبه مورخ ۱۶/۹/۹۲ (شانزدهم‌ آذرماه‌ ۱۳۹۲) منحصراً از طریق شبکه اینترنتی این سازمان آغاز و در روز شنبه مورخ ۲۳/۹/۱۳۹۲ (بیست و سوم آذرماه‌ ۱۳۹۲) پایان‌ می‌پذیرد، لذا داوطلبان‌ می‌توانند در مهلت‌ مقرر بر اساس توضیحات ذیل برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ ثبت نام نمایند.

الف) تکالیف داوطلبان‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون:‌ 
   داوطلب‌ شرکت‌ در آزمون‌ باید یکایک‌ اقدامات‌ زیر را به‌ موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد.
۱- خرید کارت اعتباری ثبت‌نام.
۲- مراجعه به سایت اینترنتی وزارت آموزش و پرورش http://dipcode.medu.ir برای دریافت کد سوابق تحصیلی (اطلاعات دانش‌آموزی برای داوطلبان مشمول احتساب سوابق تحصیلی، شامل دیپلمه‌های سال ۱۳۸۴ تاسال۹۲ با عنوان رشته های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی).
۳- ثبت‌نام از طریق سایت اینترنتی سازمان در زمان مقرر (۱۶/۹/۹۲ لغایت ۲۳/۹/۹۲).
۴- پرینت کارت‌ شرکت در‌ آزمون، با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور‌ به نشانی: www.sanjesh.org بر اساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک.
۵- حاضر شدن در محل‌ و حوزه امتحانی تعیین‌ شده در کارت شرکت در آزمون‌ و پاسخ دادن به سؤالات.
ب) ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون:‌ 
ثبت‌نام برای شرکت در آزمون‌های کلیه دوره‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۳ منحصراً از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org امکان‌پذیر است. لذا داوطلبان لازم است ابتدا نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام نموده و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.
۱-پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری:
با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد، با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ ۱۰۶٫۰۰۰ (صد و شش هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام نمایند. لازم به توضیح است به منظور رفاه حال داوطلبان تسهیلات بیشتر پرداخت الکترونیکی، لینک پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری از روز دوشنبه مورخ ۱۱/۹/۹۲ فعال شده و داوطلبان می‌توانند از این تاریخ نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام دریافت اطلاعات کارت اعتباری برای ثبت‌نام اقدام نمایند.
تبصره ۱- هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند متقاضی شرکت در یکی از گروههای آزمایشی پنج‌گانه شامل گروه آزمایشی یک (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی ۲ (علوم تجربی)، گروه آزمایشی ۳ (علوم انسانی)، گروه آزمایشی ۴ (هنر) و گروه آزمایشی ۵ (زبانهای خارجی) گردد.
تبصره ۲- چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در ۲ و یا ۳ گروه آزمایشی (باتوجه به توضیحات تبصره ۳ذیل ) ‌باشد، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ ۱۰۶٫۰۰۰ (صد و شش هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت دارد.
تبصره ۳- منظور از ثبت‌نام در ۲ و یا ۳ گروه آزمایشی بدین صورت می‌باشد، که داوطلب می‌تواند علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی و یا علوم انسانی) در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود. به عبارت دیگر هیچ داوطلبی نمی‌تواند بطور همزمان، در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت نماید.
تبصره ۴- چنانچه داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باشد، لازم است نسبت به پرداخت مبلغ ۵۸٫۰۰۰ (پنجاه و هشت هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق، اقدام و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت نماید.
تبصره ۵- در رابطه با نحوه اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی توضیحات لازم در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و اطلاعیه‌های بعدی داده خواهد شد. 
۲- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۳:
متقاضیان ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳، با دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون از سایت این سازمان، ضمن مطالعه دقیق آن برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه ایثارگران که در این دفترچه راهنمای درج شده در صورتی که دارای شرایط مندرج در دفترچه ‌باشند، می‌توانند به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت‌نام نمایند.
تذکرات مهم:
-ضوابط آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ همانند ضوابط آزمون سال ۱۳۹۲ بوده و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.
-متقاضیانی که از سال‌ تحصیلی‌ ۶۴-۱۳۶۳ به‌ بعد، دو نوبت‌ در آزمون‌های‌ ورودی‌ (دوره‌های‌ روزانه‌) رشته‌های تحصیلی متمرکز و یا نیمه‌متمرکز پذیرفته‌ شده‌ باشند، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ را نخواهند داشت.
– پذیرفته‌ شدگان‌ دوره‌های‌ روزانه‌ آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۳۹۲ (اعم‌ از رشته‌های‌ متمرکز و یا نیمه‌متمرکز) حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ نخواهد داشت.
– براساس ضوابط دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (بجز دانشجویان، ورودی سال ۹۲ که مجاز به شرکت در آزمون سال ۹۳ نمی‌باشند) در صورتی می‌توانند در آزمون سراسری سال ۹۳ ثبت‌نام و شرکت نمایند که اولاً واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون مذکور باشند و ثانیاً حداکثر تا تاریخ ۲۸/۹/۱۳۹۲ نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام نمایند. بدیهی است داوطلبان مذکور در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ تعیین شده، در صورت موفقیت و قبولی در آزمون، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی جدید خود نمی‌باشند.
-مطابق مصوبه اولین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و در راستای اجرای قانون سنجش وپذیرش دانشجودردانشگاهها ومراکز آموزش عالی کشور (مصوب مجلس محترم شورای اسلامی) سوابق تحصیلی موجود ( اعلام شده از وزارت آموزش وپرورش ) آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را طی سالهای ۱۳۸۴ لغایت ۱۳۹۲ اخذ نموده‌اند و دروس امتحانی آنها بصورت نهایی و سراسری برگزار شده ، مشمول اعمال  سوابق تحصیلی می باشند و سوابق تحصیلی تراز شده آنها به میزان حداکثر ۲۵ درصد تأثیر قطعی در نمره کل نهایی آنان اعمال خواهد شد.
۳- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.
– داوطلبان می‌بایست پس از مطالعه دفترچه راهنما مدارک و یا اطلاعات لازم مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فایل عکس اسکن شده را براساس توضیحات مندرج در دفترچه آماده نمایند.
توجه: شرایط وضوابط ثبت نام وشرکت درآزمون دردفترچه راهنمای شماره ۱ آزمون درج شده است و هرگونه‌ تغییر‌ در شرایط و ضوابط ثبت‌نام بصورت اطلاعیه رسمی از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، سایت سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.
ضمناً داوطلبان گرامی می توانند سوالات خود را با شماره‌ تلفنهای‌ ۹-۸۸۹۲۳۵۹۵ (کد ۰۲۱)، یا بخش پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان به نشانی www.Sanjesh.org در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری فرمایند.

۲۰۲ دیدگاه

  1. سلام ببخخشید اگه دانشجوی پیام نور باشیم هم باید تا ۲۸ اذر انصراف بدیم او یه سوال دیگه دانشگاه پیام نور جزوموسسات اموزش عالی به حساب میاد خواش میکنم سریع جواب بدین خیلی حیاتیه؟

    • دوست عزیز کلا دانشگاه ها جزو آموزش عالی است اما دولتی نه غیرانتفاعی و اینکه موسسه نیست بلکه دانشگاهه.
      بله اگه میخاین حذف اضطراری کنید

  2. اقا ببخشید من یه چیزی رو نگرفتم بزار توضیح بدم من الان دانشجوی پیام نورم برای کنکور ۹۳ثبت نام کردم .می خوام ببینم چه زمانی باید از دانشگاه انصراف بدم میشه بعد از اعلام نتایج کنکور۹۳ انصراف داد ؟یانه زمان خا صی داره میشه کامل توضیح بدی باور کن گیج شدم اگه میشه همین امشب جوابمو بدین شاید نتونم به
    این زودی ها بیام

    • دوست عزیز شما باید تا زمان ثبت نام در دانشگاه در صورتی که در کنکور قبول شوید انصراف داده باشید
      برای شرکت در کنکور نیازی به انصراف نیست
      اگر مشمول خدمت سربازی باشید شرایط خودشو داره که باید مراجعه کنید به سایت نظام وطیفه.
      در نهایت فرض کنید شما در کنکور قبول شدین و باید برید ثبت نام دانشگاه تا اون موقع باید انصراف داده باشید .
      مراحل انصراف در پیام نور حداکثر ۱ ماه طول میکشه.

  3. با سلام
    سئوال دارم: دانش آموز سال سوم تجربی هستم آیا میتوانم بصورت آزمایشی در این کنکور شرکت نمایم؟؟

  4. ممنون از این که جوابمو دادین

  5. سلام من ثبت نام کردم کد پرونده و رهگیری رو هم گرفتم اما اطلاعات کارت اعتباری رو نگرفتم باید چیکارکنم؟

  6. با سلام من فارغ التحصیل کارشناسی شنوایی شناسی دوره روزانه سال ۷۹ هستم,آیا امکان شرکت مجدد در آزمون سراسری رشته پزشکی یا دندانپزشکی را دارم ? ( با پرداخت هزینه مصوب دوره شبانه)
    با تشکر

  7. با سلام بنده فارغ التحصیل رشته ی مهندسی صنایع در پیام نور هستم با دیپلم و پیش دانشگاهی رشته ی ریاضی فیزیک آیا میتوانم در آزمون تجربی سال ۹۳ شرکت کرده و در دوره ی روزانه و بدون شهریه ی رشته ی دندانپزشکی قبول شده و ثبت نام کنم ؟

  8. مرسی که جواب دادین در اینترنت دو نوع دفتر وجود داشت که در یکی در بند ز شرایط و ضوابط اختصاصی نوشته بود دانش آموختگان کارشناسی ارشد نا پیوسته فقط در بین الملل میتوانند ثبت نام کنن در یکی دیگر که به نظرم اشتباه بود نوشته بود کارشناسی هم فقط در بین الملل میتوانند ثبت نام کنن من به تلفن گویای سازمان سنجش زنگ زدم اولی رو گفت و از اونجایی که شما هم تایید کردید خیالم راحت شد بازم مرسی
    فقط آیا میدونین معدل کتبی دیپلم ریاضی چطوری تو آزمون تجربی محاسبه میشه ؟

  9. سلام من مدرک کارشناسی علوم اجتماعی دارم خواستم برای پرستاری بخونم بنظرتون میشه؟و درصد قبولیم برای قبول شدن در پرستاری چقدره؟و چه کتابایی رو برای قبول شدن در پرستاری بخونم؟ و یه سوال دیگه : بنظرتون چه رشته ای بیشتر تو ایران بازار کار داره؟ اخه رشتم هیچ بازار کاری نداره برا همین میخوام یه رشته دیگه بخونم بنظرتون برای چه رشته ای شرکت کنم یه دنیا ممنون میشم اگر الان جوابمو بدین مرسی البته برای فوق دیپلم پرستاری خواستم شرکت کنم

    • با سلام
      دوست عزیز این سایت مختص پیام نور می باشد و متاسفانه در دیگر زمینه ها اطلاعات کافی موجود نمی باشد.بهتر است شما با مشاور تحصیلی مشورت کنید.

  10. با سلام اگر بر اثر اتمام سنوات تحصیلی در مقطع فوق دیپلم و نتوانستن در اتمام تحصیل و اخراج از دانشگاه به خدمت وظیفه بروم در چه حالت میتوانم حین خدمت کنکور سراسری بدهم؟با تشکر.

  11. سلام وعرض ادب
    من هروقت سوال پرسیدم جواب ندادید.این دفعه امیدوارم جواب بدید راهنمایی کنید
    ممنونم

    چه موقع تکلیف تحصیل همزمان در دورشته یکی به صورت رسمی و دیگری بصورت بدون آزمون مشخص میشه؟
    آیا صحبتش هست یاخیر؟

    ممنونم.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم صلی علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم

  12. سلام.فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته رشته برق در موسسه غیرانتفاعی هستم در حالیکه کاردانیمو از آموزشکده فنی روزانه گرفتم و دیپلم فنی داشتم.(با فرض اینکه قوانین کنکور ۹۳ بدون تغییر در کنکور ۹۴ اعمال شود) آیا میتوانم در کنکور ۹۴ شرکت کنم?در صورت قبولی در رشته پزشکی روزانه آیا پذیرش بنده با شرایط مذکور بصورت روزانه خواهد بود یا شبانه و یا دیگر شرایط?لطفا در صورت امکان اگر اطلاعاتی در این مورد دارید کمکم کنین.جواب سوالمو هیج جایی نگرفتم…متشکرم

    • با سلام
      بله می توانید در کنکور شرکت کنید, و در صورت قبولی بصورت روزانه پذیرش خواهید شد.

  13. من دانشجوی ورودی ۹۱دانشگاه ملی زابل. روزانه هستم، می خواستم کنکور شرکت کنم ولی هنوز انصراف ندادم،حتما باید قبل آذر ۲۸انصراف داد؟ یا میشه بعد قبولی در کنکور انصراف داد؟ می خوام زاهدان قبول شم و دانشگاه زاهدان گفتن در صورتی قبولی اجازه ثبت نام نمیدیم،،، چیکار کنم این ترم مرخصی گرفتم

  14. سلام.اگه واحد از سوم داشته باشیم.میتونیم شرکت کنیم؟

  15. منظورم این که از سال سوم دبیرستان۲درس مانده باشد میتوان در کنکور شرکت کرد؟

    • با سلام
      بله میتوان در کنکور شرکت کرد و اگر قبول شدید باید تازمان ثبت نام آن دو درس را پاس کرده باشید.

  16. سلام ودرود
    اگه یک نفر بصورت همزمان در۲رشته تحصیل کنه و بخاد لاز یکی انصراف بده و دیگه نخونه آیا میتونه واحدهایی روکه گذرونده معادل سازی یا تطبیق کنه تا دراون یکی رشته دیگه اون واحدهارو نگذرونه؟
    مثلا دروس فارسی و زبان روکه در هر۲رشته مشترکه تطبیق بزنه تا هم زودتر مدرک بگیره هم اینکه دیگه اونهارو نگذرونه.

    امکانش هست یاخیر.
    ممنونم.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم صلی علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم

  17. سلام خسته نباشید این تن بمیره جواب سوالم رو بدید من خودم دیپلم رو تو تجربی گرفتم ولی میتونم تو رشته انسانی پیام نور شرکت کنم

  18. سلام ببخشیدشرایط ثبت نام کنکوردرصورت دانشجوی کارشناسی بودن چیه؟

    • با سلام
      مانعی برای شرکت در آزمون ندارید ولی در صورت قبولی در کنکور باید از رشته و دانشکده قبلی خود انصراف دهید.

  19. ببخشیددرچه تاریخی بایدانصراف داد؟

  20. امیر قاسم زاده

    سلام و خسته تباشید
    توروخدا جواب قانع کننده ای به بنده بدهید افسرده شدم از بس فک کردم.
    من فارغ التحصیل دوره روزانه دانشگاه سراسری کارشناسی ارشد رشته گیاهپزشکی گرایش بیماری شناسی گیاهی (مهندسی کشاورزی) هستم. میخوام ببینم دوباره میتونم کنکور سراسری شرکت کنم و تو یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی ادامه تحصیل بدم. البته با پرداخت شهریه مشابه شهریه شبانه.
    توروخدا خوب راهنماییم کنین ببینم تو ایران میتونم ادامه بدم اگه آره چه دانشگاهی: سراسری؟ (شبانه یا روزانه) ، ازاد؟ بین الملل؟
    یا باید به فکر رفتن به خارج باشم؟؟؟

    • دوست عزیز شما میتونید در هر دانشگاهی که بخواهد رشته مورد نظر خود را بخوانید . شهریه هم واسه هر دانشگاهی متغییر است .

  21. سلام
    ببخشید من یه بار روزانه قبول شدم قبلا و معافی گرفتم و درسمم تموم کردم. میشه دوباره کنکور بدم؟ میشه روزانه قبول شم؟
    با تشکر

    • با سلام
      دوست عزیز اگر منظور شما اینه که دوباره از معافیت تحصیلی استفاده کنید باید عرض کنم که برای هر مقطع تحصیلی فقط یک بار میتونید از معافیت تحصیلی استفاده کنید. یعنی اگر در مقطع کارشناسی از معافیت تحصیلی استفاده کرده اید دیگر نمی توانید در همان مقطع از معافیت تحصیلی استفاده کنید.

  22. wow!! مرسی از اینکه اینقد سریع جواب دادید
    ببخشید منظورم اینه که من ۸۷ کنکور سراسری دادم مقطع کارشناسی قبول شدم و فارغ التحصیل شدم و معافی پزشکی هم گرفتم و سربازی ندارم دیگه
    سوالم اینه که من الان میتونم دوباره کنکور بدم و دوره روزانه قبول بشم یا من این حق رو ندارم؟
    با تشکر فراوان

    • دوست عزیز شما میتونید دوباره کنکور بدین و هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد.

  23. سلام
    ببخشید من سوم تجربی هستم
    میخواستم کنکور انسانی شرکت کنم
    حتما باید توی تابستون ازمون تغییر رشته بدم ؟
    یا بدون ازمون هم میشه ؟
    میشه یکم توضیح بدین لدفن ؟ :-/

  24. سلام ،ببخشید من دانشجوی دوره ی شبانه دانشگاه سراسری هستم ،ورودی۹۲،میخواستم ببینم میتونم یرای کنکور ۹۳ شرکت کنم ؟و چه زمانی باید از دانشگاه انصراف بدم؟

  25. با سلام…
    با مدرک کاردانی روزانه می شود در کنکور سراسری شرکت کرد؟

  26. سلام
    با تشکر از این که بی منت به سوالامون جواب میدین.
    آخه ما هر چوبی خوردیم خوردیم از بی اطلاعیمون خوردیم.من خودم به شخصه تا روزی که کنکور دادم اصلا نفهمیدم کنکور یعنی چیو باید چیکار کنی!خلاصه بار اول کنکور دادیم و به جز رشته های پزشکی همه رشته ها مارو میگرفت ولی خانواده نذاشتن و گفتن دکتر به دنیا اومدیو و از این جور حرفا.بار دوم به علت بی رغبتی خودم همون رتبه رو اوردم و به دلیل ناصحیح بودن انتخاب رشته از زیست عمومی پیام نور اورمیه سر درآوردم.حالا چهار تا سوال دارم که میخام برادری کنین و مفصل توضیح بدین.
    ۱-با توجه به این که دوبار کنکور دادم میتونم بار دیگه بدون مشکل خاصی کنکور بدم؟
    ۲-آیا میتونم بدون انصراف یا مرخصی از پیام نور تو کنکور شرکت کنم؟
    ۳-اگه انصراف یا مرخصی بگیرم معافیت پنج ساله تحصیلی باطل نمیشه؟
    ۴-اگر از رشته ای در دانشگاه سراسری قبول شدم،میتونم همین رشته رو تو پیام نور ادامه بدم؟
    تورو خدا واضح جواب بدین چون این سوالا سوال خیلیا مثل منه.
    با تشکر.

    • برای کنکور دوباره باید مشکل نظام وظیفه نداشته باشین وگرنه در صورت انصراف باید برین خدمت سربازی

  27. ببخشید یه چیزی یادم رفت الان ترم چهار زیست شناسی هستم.

  28. سلام من دانشجوی ترم ۴فیزک دوره روزانه هستم میخاستم بدونم میشه کنکور تجربی بدم وبزشکی یا دندان یا دارو روزانه قبول شم ؟؟؟؟ّّبد اگه بخام انصراف بدم فرقی نداره ک مرک معادل فوق دیبلممو بگیرم یا نه ؟بد اگه انصراف بدم باید این چهار ترمو ک خوندم بولشو بدم یا نه ؟؟تو رو خدا جواب این سه سوالمو بدین ایشالا ک هرچی از خدا میخایین بتون بده……

    • سلام
      بله میشه کنکور بدین
      بهتره که مدرک معادل بگیرین
      بله باید پول ۴ ترم رو بدین تا بتونین از دانشگاه کنونیتون تسویه کنید

  29. سلام من امسال اول دبیرستان هستم .
    میخواستم اطلاعاتی راجع به کنکور داشته باشم
    من اگه بخوام به شهر دیگه ای نقل مکان کنم و ادامه ی سالهای دبیرستانم رو اونجا بخونم اما واسه کنکور دوباره به شهر خودم برگردمو اونجا کنکورو بدم میشه؟؟؟
    میگن ۳سال دبیرستان هرجا باشی محل کنکورت همونجاس.ایا اینطوره یا قوانین عوض شده
    لطفا کمکم کنید

  30. سلام
    من پارسال (سال ۱۳۹۲ ) کنکور سراسری ۹۲ شرکت کردم و انتخاب رشته کردم ودانشگاه پیام نور کاشان قبول شدم رشته مدیریت دولتی
    ولی به خاطر اینکه تا پایان شهریور نتونستم مدرک پیش دانشگاهیم رو بگیرم نتونستم دانشگاه ثبت نام کنم
    امسال تو امتحانات دی ماه تونستم امتحانات پیش دانشگاهی رو قبول بشم و مدرک پیش دانشگاهیم رو بگیرم
    الان دوباره میتونم کنکور بدم و تو دانشگاه پیام نور قبول بشم یا نه ؟ از نظر مشمولیت دوره سربازی برای دوباره کنکور دادن مشکل ندارمبا توجه به اینکه هنوز یک سال از فراغت تحصیلم نمیگذره

  31. سلام ببخشید میخواستم بدونم برای قبولی تو رشته ی پزشکی رتبه ی کنکورم باید چند بشه؟؟؟

    • با سلام
      دوست گرامی سایتی را که مشاهده می نمایید مختص دانشگاه پیام نور می باشد.

  32. سلام.من الان دانشجوی ترم ۴ زیست شناسی دوره روزانه هستم میخوام تو کنکور ۹۴ بصورت ازمایش شرکت کنم . میخواستم ببینم مجاز هستم برای شرکت در ازمون یا نه . ممنون میشم اگه جواب بدین

  33. سلام
    ببخشید من دوبار کنکور دادم و بار دوم روزانه قبول شدم اما به علت انتقالی به دانشگاه دیگه کارشناسیمو به صورت شبانه گرفتم الان هم درسم تموم شده میتونم سراسری در رشته دندانپزشکی شرکت کنم؟

  34. سلام خسته نباشید ببخشید من دانشجو کاردانی فوریت پزشکی ام بهمن ٩٣فارغ تحصیل میشم میتونم کنکور ٩۴شرکت کنم و مثلا پزشکی قبول شم؟

  35. حسن علی پور

    سلام . من الان ترم ۶ رشته ی بهداشتم و مرداد ماه ۹۴ فارغ التحصیل میشم و سربازیم دارم که احتمال زیاد پنج ماه باشه میخواستم بدونم من میتونم کنکور سراسری ۹۴ شرکت کنم و انتخاب رشته ام آزاد باشه واینکه دانشگاه آزاد یه ترم بهم مرخصی میده برا اتمام سربازی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • با سلام
      بله اگر تا موقع ثبت نام فارغ التحصیل شده باشید امکانپذیز است.

  36. سلام خدمت دوستان عزیز.
    بنده مهرماه سال ۱۳۹۲ در مقطع کارشناسی ارشد در رشته معدن در دوره روزانه فارغ التحصیل شدم و تا پایان شهریور ۱۳۹۳ فرصت دارم تا برای اعزام به خدمت مقدس سربازی اقدام کنم. مقطع کاردانی را دوره شبانه و مقطع کارشناسی ناپیوسته را در مقطع روزانه گذرانده ام.
    سوال اول:
    آیا بنده میتونم در کنکور سراسری سال ۱۳۹۴ به منظور قبولی در رشته های پزشکی یا غیرپزشکی در دوره های روزانه یا شبانه اقدام کنم؟
    سوال دوم:
    تکلیف تعهد خدمت به دلیل تحصیل در دوره روزانه چی میشه؟ در صورت آزاد کردن مدرک، با پرداخت هزینه تحصیل در این دوره، میتونم جهت تحصیل در دوره روزانه، در کنکور سراسری شرکت کنم؟
    ممنون از اینکه به سوالات سردرگمان تاریخ به خوبی و بی منت پاسخ میدین.
    بازم تشکر.

    • دوست عزیز شما فقط یک بار میتوانید از معافیت تحصیلی استفاده کنید . بنابراین اگر تعهد خدمتی دارید باید خودتونو به نظام وظیفه معرفی کنید و نمیتونید ادامه تحصیل بدین

  37. سلام,فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد میتونن کنکور تجربی بدن?

  38. با سلام
    برای شرکت در کنکور ارشد باید قبل از ثبت نام در کنکور ، از دانشگاه (ارشد شبانه) انصراف بدیم یا بعد از اومدن نتایج در صورت تمایل میتونیم اینکار رو بکنیم ودر دانشگاه جدید واحدهارو تطبیق بزنیم؟من از ریسک قبول نشدن میترسم ممنون

  39. سلام .ببخشید من یه سوال خیییییییییییییییییییییلی مهم دارم.
    من لیسانس ریاضی دارم از دانشگاه سراسری و روزانه.
    حالا میخوام ببینم میتونم کنکور سراسری ۹۴ رو ثبت نام وشرکت کنم و روزانه یا حتی شبانه قبول بشم ؟
    چون یه بار سراسری روزانه لیسانس گرفتم میخوام بدونم میتونم بازم بگیرم یا نه
    ممنون

    • با سلام
      بله میتوانید شرکت کنید و در صورت قبولی ثبت نام نمائید.

  40. سلام.من شهریور ۹۳ از دانشگاه فارغ التحصیلان می شم.می توانم در کنکور ۹۴ شرکت کنم؟سربازیم چی می شه؟آیا یکسال فرصت دارم یا نه؟باید چه کا کنم که غیبت نخورم؟با تشکر

    • با سلام
      بله می توانید شرکت کنید وبرای خدمت سربازی تا ۱ سال پس از فارغ التحصیلی فرصت دارید تا اگر وارد دانشگاه شدید غیبت نخورید.
      موفق باشید

  41. علی -نیمه دوم 72

    سلام تو رو خدا جواب بدید…من۲۰سالمه و در کنکور۹۱و۹۲ شرکت کردم و قبول نشدم،در کنکور۹۳نیز قبول نمیشم و تا به حال در هیچ دانشگاهی چه دولتی و غ دولتی نرفتم و از لحاظ سربازی هم غیبت ندارم چون برگه اعزام به خدمتم تا مهر۹۳فرصت دارد…سوالم این است که : آیا من میتونم در مهرماه در دانشگاه آزاد،پیام نور و یا غ انتفاعی ثبت نام کنم ؟ و در کنکور سراسری ۹۴ نیز شرکت کنم؟و اگر در کنکورسراسری۹۴ دولتی و روزانه پزشکی قبول شدم میتونم بروم؟سخت منتظر جوابتون هستم.ممنون…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………(من معدل نهایی سومم ۱۹بود و درسم بسیار خوبه و علت اینکه قبول نمیشدم و نمیشم فوت پدرم و باالتبع نان آور بودن برای خانواده توسط من بود.)

    • با سلام
      بله دوست عزیز می توانید شرکت کنید و در صورت قبولی ثبت نام نمائید.
      موفق باشید

  42. علی-نیمه دوم 72

    سلام…ممنون که جواب دادید…فقط، من در فرم ثبت نام کنکور امسال فقط دولتی رو انتخاب کردم ، آیا فرصتی هست که دوباره بتونم پیام نور یا آزاد یا غ انتفاعی رو بزنم و مهرماه مشغول به تحصیل بشم؟…لطفا یه مرتبه دیگه کامنت بالا رو که دادم بخونید…ضمناً به نظر شما چه رشته ای رو انتخاب کنم که صرفاً جنبه تشریفاتی داشته باشه و آسون باشه؟چون همون طور که گفتم هدف اصلیم شرکت در کنکور سراسری۹۴وقبول شدن در دانشگاه دولتی است…بعد داداش عزیز من فرضا” سال ۹۳در پیام نوریا آزاد یا غ انتفاعی مشغول به تحصیل بشم و در صورت قبولی در کنکور۹۴در دانشگاه دولتی ، بخواهم از پیام نور یا آزاد یا غ انتفاعی انصراف بدهم مشکل سربازی و استفاده از معافیت تحصیلی مجدد ندارم؟…خدا خیرتون بده واقعا،دمتون گرم…کاش راهی بود که تلفنی این مطالبو میپرسیدم چون حس میکنم منظورمو بد انتقال میدم و شما متوجه نمیشی!…شرمنده که کامنتام طولانیه چون واقعاً استرس دارم و دارم از فرط اضطراب سکته میکنم تو رو خدا به دادم برسید!

    • با سلام
      ۱- به قسمت ویرایش فرم ثبت نامتان رفته و از آنجا مطالعه کنید که میتوانید پیام نور یا غیرانتفاعی را انتخاب کنید یانه.
      ۲- شما بایدخودتان با توجه به علاقه و استعدادتان رشته ای را انتخاب کنید که بتوانید در آن زمینه پیشرفت کرده و موفق باشید.
      ۳-اگر بلافاصله بعد از انصراف دوباره در دانشگاه دیگری دانشجو شده باشید مشکلی برای خدمت سربازیتان بوجود نمی آید.
      موفق باشید.

  43. سلام. من مدرک کاردانی ام رادررشته تولیدات گیاهی گرفته ام.درکنکور۹۲شرکت کردم ودانشگاه روزانه رشته گیاهان دارویی قبول شدم.درابان۹۲ انصراف دادم(بعد۲ماه که رفتم دانشگاه).حالامیخواهم درکنکورکارشناسی ناپیوسته شرکت کنم.ایامیتوانم درکنکورکارشناسی ناپیوسته سراسری شرکت کنم؟غیرانتفاعی چطور؟

  44. سلام.من سال۹۲دانشگاه روزانه قبول شدم وبعد۲ماه انصراف دادم.حالامیتونم کنکورکارشاسی ناپیوسته سراسری۹۳ شرکت کنم؟غیرانتفاعی چطور؟.اگه میشه سریعترجوابموبدین چون فقط همین چندروزو فرصت برای ثبت نام دارم

  45. با سلام
    من فارغ التحصیل رشته مهندسی الکترونیک روزانه هستم میخواستم دوباره کنکورربدم و تجربی شرکت کنم ولی چون آزمون امسال شرکت نکردم درحال حاضر امکان شرکت ندارم آیا کنکور در اسفند هم برگزار خواهد شد؟ ایا من میتوانم شرکت کنم؟ اگه شرکت کنم باید قبل از قبولی با دانشگاه قبلیم تصفیه کنم و پول ۸ ترم را بدم یا بعد از قبولی امکان پذیر است؟
    ممنون میشم جوابمو بدین

    • با سلام
      دوست عزیز کنکور سراسری یا دانشگاه آزاد هر سال یکبار برگزار می شود که می توانید شرکت کنید.
      بعد از قبولی هم می توانید از دانشگاه قبلی انصراف بدهید.

  46. سلام. من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دوره شبانه در رشته مهندسی عمران هستم، کاردانی را به صورت روزانه و کارشناسی را به صورت غیر انتفاعی گذرانده ام. آیا من می تونم در کنکور تجربی شرکت کنم و در دوره روزانه داروسازی بخونم؟ تو رو خدا جوابمو بدین، اگه می شه به ایمیلم بفرستین.ممنون میشم. خیلی ذهنم درگیر این موضوعه.

  47. سلام
    من فارغ التحصیل رشته گفتار درمانی سال ۹۲ هستم .برایه طرح درخواست داده بودم اما چون دوست داشتم دوباره کنکور بدم طرحم رو لغو کردم . میخواستم بدونم که آیا من میتونم برایه رشته دندانپزشکی و داروسازی دولتی و بین الملل دوباره کنکور شرکت کنم؟
    با تشکر

  48. با سلام من دانشجوی کارشناسی نرم افزار پیام نور هستم و از معفیت تحصیلی استفاده کردم برای شرکت دوباره در کنکور باید چیکار کنم؟ممنون

    • با سلام
      با مسئول رشته نرم افزار در دانشگاهی که دانشجو هستید صحبت کنید.

  49. با سلام
    من دانشجوی ترم ۴ دانشگاه سراسزی (ورودی۹۱) هستم و تصمیم دارم کنکور ۹۴ رو شرکت کنم
    میخواستم ببینم حتما باید برای شزکت در کنکور از دانشگاه انصراف بدم؟؟اگر بله تا کی باید انصزاف بدم؟ممنون میشم پاسخ بدید

    • با سلام
      برای شرکت در کنکور لازم نیست که انصراف دهید ولی اگر قبول شدید و تصمیم ثبت نام داشتید با ید تا زمان شروع ثبت نام انصراف داده باشید.

  50. سلام من دانشجوی ترم هفت کارشناسی اتاق عمل هستم. نیمسال دوم ۸۹ وارد دانشگاه شدم و دی ماه امسال(۹۳) فارغ التحصیل میشم. میخوام سال ۹۴ کنکور شرکت کنم فقط دندان تهران یا زنجان یا اگه آزاد یا بین الملل هم دندان قبول شم میرم ولی هم خدمت سربازیم مونده که باید برم و هم طرح دوره کارشناسیم هست اونم باید برم . بنظرتون میتونم شرکت کنم یا نه . راهنماییم کنین . مرسی
    ضمنا من متولد بهمن ۶۹ هستم .

  51. با سلام
    میخواستم بدونم آیا من میتونم دو تا کنکور دولتی رو شرکت کنم؟ (کنکور سراسری برایه دندانپزشکی بین الملل و کنکور ارشد رشته گفتاردرمانی) .هدف اصلیم دندانپزشکی بین الملل می باشد اما کنکور ارشد رو راحت غیر انتفاعی میارم . آیا میتونم هر دو رو امتحان بدم ؟
    با تشکر

  52. سلام.من کارشناسی اقتصاد دانشگاه دولتی خوندم و ارشده اقتصاد دانشگاه پیام نور.ایا میتونم در کنکور تجربی سال ۹۴ جهت رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی شرکت کنم؟چون جوابای متناقضی دریافت میکنم.یجا نوشته فارغ التحصیل ارشد فقط مراکز بین الملل میتونند پزشکی بخونند بعضی جاها نوشته اصلا ارشدا نمیتونند برای پزشکی شرکت کنند و فقط فارغ التحصیل کارشناسی اونم با شهریه.لطفا راهنمایی کنید.

    • با سلام
      اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی را دارید باید از ابتدا شروع کنید.

  53. من فوق دیپلم روزانه وکارشناسی ناپیوسته شبانه دارم آیا میتونمدوباره کنکور سراسری یا آزاد بدم برای دکترای پزشکی

  54. باسلام من کارشناسی دانشگاه ازاد دارم بهمن سال قبل در دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم بدون کنکور ۲۳واحد تطبیق دادم و۱۵واحد هم در ترم جدید پاس کردم بدلیل مسافت دوباره کنکور ثبت نام کردم که ۱۵ کیلومتر نزدیکتر شوم در همان رشته میخواهم ادامه تحصیل بدم اگر قبول بشم در پیام نور انتقالم به چه شکل است ایا واحدهای درسی که پاس کردم و تطبیق دادم را لحاذ میکنند یا نه کمی توضیح بدهید با تشکر

    • با سلام
      اگر دانشگاه آزاد قبول بشین متاسفانه تطبیق واحد صورت نخواهد گرفت و با ید از پیام نور انصراف دهید تا بتوانید در دانشگاه جدید ثبت نام کنید

  55. سلام
    من کنکور ۹۲ دادم و امسال دوباره کنکور دارم و باید تا شهریورماه دفترچه خدمت رو ارسال کنم. متاسفانه امسال قبول نمیشم. خواستم بپرسم ک به چ طریقی میتونم با ثبت نام در دانشگاه پیام نور دوباره در کنکور ۹۴ شرکت کنم و بدون مشکل خاصی به دانشگاه روزانه برم و پزشکی بخونم؟؟؟
    لطفا جواب بدید.
    ممنون

    • با سلام
      دانشگاه پیام نور رشته پزشکی ندارد
      شما می توانید دفترچه خدمت را ارسال کنید و سال بعد اگر از دانشگاه قبول شدید از خدمت سربازی مرخصی گرفته وبه تحصیل ادامه دهید

  56. سلام .من دانشجو رشته روانشناسی هستم که بهمن امسال درسم تموم میشه ومیخوام درکنکور ۹۴ شرکت کنم .ایا من می تونم کنکور تجربی شرکت کنم و دیپلم انسانی دارم ومیخوام دپیلم عوض کنم تجربی شه که درکنکور شرکت کنم ایا مشه میتونم تو کنکور۹۴ شرکت کنم .ممنون میشم جواب بدید خواهش میکنم

    • با سلام
      دوست عزیز با دیپلم انسانی می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید.

  57. سلام من یه سوال فوری دارم توروخدازود ج بدی.فارغاتحصیل میکروبیولوژی کارشناسی شبانه هستم.میخام واسه کنکور تجربی ۹۴شرکت کنم.از طرفی ازمون ارشد وزارت علوم هم داد و انتخاب رشته کردم اگر روزانه قبول بشم ارشدمو ولی ثبت نام نکنم از کنکور تجربی ۹۴هم محروم میشم؟ تو رو خدا جواب بدین

  58. اینو هم اضافه کنم که قصدم از شرکت در ازمون تجربی ۹۴تحصیل در پزشکی یا دندان یا دارو هستش

  59. با سلام بنده تیر ماه ۹۴ فارغ التحصیل میشم میخواستم بپرسم میتونم کنکور سراسری ۹۴(کارشناسی) رو شرکت کنم و اینکه با توجه به اینکه روزانه بودم باز هم میتونم روزانه قبول شم؟؟ با تشکر

  60. با سلام بنده فارغ التحصیل رشته ی مهندسی صنایع در دانشگاه سراسری روزانه هستم با دیپلم و پیش دانشگاهی رشته ی ریاضی فیزیک آیا میتوانم در آزمون تجربی سال ۹۴ شرکت کرده و در دوره ی روزانه و بدون شهریه ی رشته ی دندانپزشکی یا پزشکی قبول شده و ثبت نام کنم ؟

  61. سلام,من دانشجوی دکترای برق دانشگاه دولتی هستم,میخواستم بدونم امکانش هس تو کنکور تجربی ٩۴ شرکت کنم یا نه؟!؟’

  62. با سلام
    من ۲ تا سوال داشتم

    من دانشجوی ترم ۴ مهندسی روزانه هستم میخواستم بدونم امکان شرکت در کنکور تجربی بع از اتمام تحصیل دارم و اگر قبول شوم باید هزینه شبانه پرداخت کنم؟

    اگر با مدرک کاردانی انصراف بدهم باید با دانشگاه قبلی خود تصفیه حساب کنم ؟ و امکان استفاده مجدد از تحصیل رایگان رشته پزشکی دارم؟

  63. با سلام من شهریور ۹۴ از دوره روزانه کارشناسی فارغ التحصیل میشم میتونم در کنکور ۹۴ شرکت کنم ؟با توجه ب اینکه کنکوریای ۹۴ از مهر وارد دانشگاه میشن و من در مهر ۹۴ فارغ التحصیلم!

    • با سلام
      بله ولی جهت اطمینان بیشتر دفترچه راهنما را مطالعه فرمائید که درج شده تا کی باید فارغ التحصیل شده باشید.

  64. سلام .من دانشجوی زیست کیاهی شبانه هستم امسال کنکور شرکت کردم و قبول شدم ایا میتونم روزانه رشته ی خودمو انتخاب کنم لطف در این باره جدی راهنماییم کنین در صورتی که روزانه رشته خودمو قبول شدم کی انصراف بدم؟

    • با سلام
      با توجه به این که هر دانشگاهی قوانین خاص خود را دارد باید از مرکز دانشگاه مربوطه مشاوره بخواهید چون این سایت مختص دانشگاه پیام نور می باشد.
      موفق باشید.

  65. با سلام و خسته نباشید
    تورو جان عزیزتان جوابمو بدید
    من دیپلم حسابداری فنی و حرفه ای دارم.کاردانی حسابداری را از از آموزشکده روزانه گرفتم.و کارشناسی ناپیوسته را دانشگاه ازاد مشغول به تحصیلم و خرداد ۱۳۹۴ فارغ التحصیل میشم آیا میتوانم کنکور سراسری ۱۳۹۴ در رشته تجربی شرکت کنم و در رشته های پزشکی قبول شم و برم دانشگاه یا نه؟برای شرکت در کنکور باید از کارشناسی نا÷یوسته انصراف بدم یا نه؟

    • با سلام
      متاسفانه با دیپلم های فنی نمی توان در کنکورهای تجربی ،ریاضی و انسانی شرکت کرد و اگر علاقه به ادامه تحصیل در رشته تجربی هستید بایستی پیش دانشگاهی رشته تجربی را اخذ نمائید.
      موفق باشید

  66. با عرض سلام
    من در حال حاضر فارغ اتحصیل یکی از رشته های مهندسی دانشگاه تهران هستم ولی چون به پزشکی از همون کودکی علاقه داشتم می خوام کنکور تجربی بدم. حالا باید دیپلم تجربی اخذ کنم یا همون دیپلم ریاضی برای شرکت در کنکور تجربی کافیه؟
    سپاس گزار میشم اگه پاسخ رو به ایمیلم بفرستید…

  67. پس چرا تو دفترچه سنجش نوشته با کاردانی فنی و حرفه ای میتوان شرکت کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  68. تورو خدا این سوال رو هم جواب بدید
    ایا کارشناسی ناپیوسته رو بگیرم برام دردسر نمیشه؟

  69. با سلام
    من در حال تحصیل در دانشگاه آزاد هستم .خواستم ببینم می تونم در کنکور زبان خارجه سال ۹۴ شرکت کنم واگر دولتی قبول شدم بدون انصراف از تحصیل ان رشته را هم بخونم؟

    • با سلام
      از مسئولین دانشگاهی که مشغول به تحصیل هستید سوال فرمائید چون امکان تحصیل همزمان در ۲ دانشگاه فقط در برخی از رشته ها و دانشگاه ها امکانپذیر می باشد.

  70. سلام…با تشکر از سایت خیلی خوبتون و همچنین فوق العاده تشکر از اینکه جواب سوالا رو دونه به دونه میدید…
    امیدوارم جواب سوال منم بدید،چون واقعا یه عمر زندگی من در آینده به این سوال بستگی داره…
    من سال ۱۳۹۲ کنکور دادم و رتبه ی خوبی نیاووردم…در رشته ی ریاضی.دیپلم منم ریاضی هست…درضمن من متولد سال ۷۴ بودم و میتونستم بدون هیچ مشکلی در آزمون سال ۹۳ شرکت کنم…که همینکارو هم انجام دادم…اما امسال یعنی کنکور ۹۳ هم رتبه ام خوب نشد…
    حالا من تصمیم گرفتم که برم دانشگاه پیام نور و در آزمون سال ۹۴ شرکت کنم.
    تا الان غیبت نداشتم…در آینده ام اگر در دانشگاه پیام نور قبول بشم غیبتی نخواهم داشت…
    آیا من میتونم در آزمون سال ۹۴ ثبت نام و شرکت کنم،و در صورت قبولی در آزمون،در دانشگاه های دولتی و روزانه ثبت نام کنم؟؟؟
    و یه سوال دیگه،اگه دانشگاه پیام نور قبول بشم،چه موقع باید انصراف بدم؟از زمان انصراف تا چه زمانی برای ثبت نام در دانشگاه وقت دارم و همچنین آیا این مهمه که در واحد های درسی دانشگاه قبول بشم؟؟؟
    خواهش میکنم جواب بدید…

    • یا سلام
      اگر تا زمان قبولی از دانشگاه غیبتی نداشته باشید(غیبت از خدمت سربازی)بله می توانید در آزمون ۹۴ شرکت کنید و اینکه چه موقع باید انصراف دهید را از دفترچه ۹۴ مطالعه فرمائید چون بخشنامه ها هر سال در حال تغییر هستند و مهم نیست که در واحدهای درسی قبول شده باشید یا نه
      موفق باشید.

  71. مرسی از اینکه جوابمو دادید…
    خب من صد در صد غیبت نخواهم داشت…
    فقط یه نکته این وسط هست…من همونطور که میتونم توی آزمون سال ۹۴ شرکت کنم،آیا میتونم اگه قبول شدم انشالله،بعد از انصراف از دانشگاه پیام نور،در دانشگاه روزانه و دولتی هم ثبت نام کنم؟؟؟
    ممنون میشم واقعا اگ جواب بدید…

  72. سلام من فارغ التحصیل شیمی محض دانشگاه پیام نور هستم و۲ساله که لیسانس گرفتم.دکتر توکلی گفتن که فقط دارندگان مدرک کاردانی ودیپلم میتونن کنکور بدن .یعنی منی که لیسانسم نمی تونم برا پزشکی تو کنکور ۹۴ شرکت کنم؟ممنون میشم دقیقا به این سوال جواب بدین.

    • با سلام
      با توجه به اینکه قوانین روز به روز در حال تغییر هستند قبل از شرکت حتما دفترجه راهنما را مطالعه فرمائید.

  73. سلام وخسته نباشید.ببخشیدمن دیپلم تجربی سال۹۳دارم ودرنظردارم ک کنکورریاضی بدم.آیانیازاست ک حتماپیش دانشگاهی رورشته ریاضی فیزیک بخونم؟یامیتونم ب خوندن رشته تجربی ادامه بدم وکنکورریاضی بدهم؟

  74. سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید
    خیلی ممنونم از این که به سوالات جواب میدید
    ببخشید من یک سوال خیلی مهم دارم خواهش میکنم به سوالم جواب بدید
    من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه روزانه هستم و در مقطع کارشناسی هم در دانشگاه روزانه تحصیل میکردم….متاسفانه به دلیل نارضایتی از رشته تحصیلیم تصمیم گرفتم شانسم را برای شرکت در کنکور سراسری ۹۴ مجدداً امتحان کنم اما هفته گذشته که متوجه شدم دارندگان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در صورت قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نمیتوانند در دانشگاه دولتی در این رشته ها ادامه تحصیل بدهند کلا روحیه م رو باختم.. حالا نمیدونم که اگه من از مقطع کارشناسی ارشدم انصراف بدهم میتونم در صورت قبولی در یکی از این رشته ها در دانشگاه دولتی (با پرداخت هزینه شبانه) ادامه تحصیل بدهم؟
    سوال دومم اینه که میتونم از پایان نامه م دفاع نکنم و در کنکور شرکت کنم (بدون انصراف دادن) و در صورت قبولی بعد از کنکور انصراف بدم؟ لطفاً بهم بگید که دفاع نکنم
    شما رو به خدا جواب منو بدید

    • با سلامس
      -لطفا راجب سوال اولتان با کارشناسان مربوطه مشور کنید
      – بله میوانید بعد از قبولی انصراف بدهید اما با توجه به اینکه ممکن است بخشنامه های جدیدی اعمال شود قبل از ثبت نام دفترچه راهنما را به دقت مطالعه فرمائید.

  75. باسلام,من دانشجوی ترم ۷دانشگاه علوم پزشکی روزانه ام,می تونم کنکور۹۴سراسری شرکت کنم؟واگه دندانپزشکی سراسری روزانه قبول شم ,میتونم برم؟درضمن تیر۹۴فارغ اتحصیل میشم,توروخداکمکم کنید,کاملاسردرگمم.

    • با سلام
      بله می توانید اما ممکن است بخشنامه های جدیدی اعمال شود پس قبل از ثبت نام حتما دفترچه راهنما را مطالعه فرمائید.

  76. سلام من ترم دوم مهندسی بهداشت حرفه ای سال ۹۲ دانشگاه علوم پزشکی ارومیه هستم دوست دارم دوباره کنکور بدم میشه تو کنکور ۹۴ ثبت نام کنم

  77. با سلام واحترام
    من دیپلم فنی رشته الکترونیک از هنرستان
    کاردانی الکترونیک از شبانه دانشکده شریعتی
    کارشناسی ناپیوسته الکترونیک از علمی و کاربردی صنایع و معادن ایران دارم
    آیا میتونم در سال ۹۴ در کنکور سراسری تجربی برای پزشکی شرکت کنم یا باید دیپلم و پیش دانشگاهی رشته تجربی رو بگیرم بعد کنکور بدم؟
    خواهشمندم راهنماییم کنید
    با تشکر از راهنماییتون

    • با سلام
      بنا به بخشنامه جدید اگر کاردانی رشته ای را داشته باشید می توانید بدون پیش دانشگاهی شرکت کنید اما با توجه به اینکه قوانین ممکن است تغییر کند قبل از ثبت نام دفترچه راهنما را مطالعه فرمائید تا با آگاهی کامل ثبت نام کنید.
      موفق باشید.

  78. سلام من در سال ۸۸ در رشته زبان و ادبیات فارسی دوره روزانه از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم. آیا مجدداامکان شرکت در کنکور سراسری رو دارم ؟

    • با سلام
      با توجه به اینکه قوانین روز به روز در حال تغییر هستند قبل از شرکت حتما دفترجه راهنما را مطالعه فرمائید.

  79. سلام
    اینجانب دانشجوی مقطع کارشناسی روزانه هستم و در تیر ماه سال آینده فارغ التحصیلم , آیا میتونم در کنکور سراسری سال ۹۴ شرکت کنم ؟ و بر فرض شرکت در آزمون اگر در رشته ای مثل پزشکی قبول شوم آیا میتوانم دوباره در دوره ی روزانه تحصیل کنم یا باید هزینه ی آن را مطابق با دوره ی شبانه پرداخت کنم؟
    از اونجایی که من سربازی نرفتم و یک بار در مقطع کارشناسی معافیت تحصیلی استفاده کرده ام دوباره در صورت قبولی در رشته پزشکی معافیت تحصیلی صادر می شود؟

    • با سلام
      دوست گرامی جهت گرفتن اطلاعات دقیق در این زمینه لطفا با کارشناس بخش آموزش دانشگاه مربوطه مشاوره کنید.

  80. سلام من دانشجوی ترم ۷پرستاری هستم،ایامیتونم به محض فارغ التحصیلی وبدون گذراندن طرح وسربازی در کنکور سراسری شرکت کنم و واسه پزشکی قبول بشم،من سربازی نرفتم،معاف هم نیستم

  81. سلام من کارشناسی ارشد دارم کارشناسی و ارشد از دانشگاه سراسری روزانه آیا مجددا میتونم در کنکور سراسری تجربی برای پزشکی ،دندان یا دارو شرکت کنم باشهریه

    • با سلام
      با توجه به این که ممکن است تغییری در قوانین کنکور بوجود آید بهتر است دقترچه آزمون را مطالعه کنید

  82. باسلام
    من لیسانس حسابداری دارم وتوی مدرسه چون فنی حرفه ای بودم پیش دانشگاهی نداشتیم میخواستم ببینم ایا میتونم باتوی کنکور علوم انسانی شرکت کنم؟

  83. سلام من دانشجوی دوره ارشد مجازی پیام نور هستم ایا برای انصراف از پیام نور باید بدهیه خود را بپردازم ویا اگر اخراج شوم میتوان وباره برای دانشگاه دیگری کنکور دهم

    • با سلام
      باید بدهی را پرداخت کنید در غیر اینصور دانشگاههای دیگر پذیرش نخواهند کرد.

  84. سلام.من دانشجوی ترم ۷اتاق عملم،دی ماه فارغالتحصیل میشم،آیا میتونم بدون گذراندن طرحم در کنکور سراسری شرکت کنم؟در دفترچه نوشته شده باید طرح رو بگذرونیم!آیا میشه مثل اونایی که در خارج از کشور میخوان ادامه بدن ما هم وثیقه بذاریم؟؟؟میشه؟تو رو خدا جوتبمو بدین!

    • با سلام
      طبق نوشته دفترچه راهنما باید طرح را بگذرانید ،جهت راهنمایی بیشتر با کارشناس رشته مربوطه مشورت کنید.

  85. سلام من الان کنکور ۹۳ غیر انتفاعی قبول شدم میتوم سال دیگه شرکت کنم از کنکور محروم نمیشم

  86. سلام رشتم تجربیه سال ۹۲ کنکور دادم قبول نشدم کنکور ۹۳ پیام نور قبول شدم میخواستم بدونم اگر کنکور ۹۴ شرکت کنم و رشته پزشکی قبول بشم میتونم برم و معافیت تحصیلی برام صادر میشه یا باید برم سربازی؟ ممنون

  87. سلام
    مشابه سوال من پرسیده شده اما پاسخ ندادید خواهش می کنم اینو پاسخ بدید
    برای شرکت در کنکور ارشد باید قبل از ثبت نام در کنکور ، از دانشگاه (ارشد شبانه) انصراف بدیم یا بعد از اومدن نتایج در صورت تمایل میتونیم اینکار رو بکنیم ودر دانشگاه جدید واحدهارو تطبیق بزنیم؟من از ریسک قبول نشدن میترسم ممنون

  88. سلام من دانشجوی هوشبری روزانه مهر۹۱ هستم میخواستم بدونم میتونم بدون گذروندن طرح بلافاصله بعدازفارغ التحصیلی
    کنکورتجربی بدم؟ازترم۸ میتونم واسه کنکوربخونم وتوکنکور۹۵شرکت کنم؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید

    • با سلام
      بنا به نوشته دفترچه راهنما موظف به گذراندن طرح می باشد جهت اطلاع بیشتر دفترچه راهنما را به دقت مطالعه فرمائید.

  89. قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه دولتی را دارم.

  90. من کارشناسی حسابداری روزانه دارم والان دانشجوی ارشد حسابداری دانشگاه آزاد هستم خواستم ببینم میتونم دوباره کنکور تجربی شرکت کنم واگه قبول بشم تورشته پزشکی ادامه تحصیل بدم!آرزوم خواندن پزشکیه اما شنیدم یه سری محدودیته داره راهنمایی بفرمایید

  91. با سلام من فوق لیسانس دانشگاه دولتی روزانه هستم و لیسانسم هم روزانه بودم آیا میتوانم در کنکور سراسری ۹۴ برای دانشگاه پیام نور شرکت کنم؟

  92. سلام.من سوالی داشتم که اگه جواب بدید ممنون میشم.
    من میخواستم ببینم بدون رفتن به سال چهارم میتونم کنکور بدم و در صورت قبولی وارد دانشگاه بشم بدون حضور در سال چهارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    با تشکر…

  93. سلام من لیسانس دارم و معلم بازنشسته هستم . مى تونم توى کنکور سراسرى شرکت کنم و اگر دانشگاه دولتى قبول بشم ازم ثبت نام مى کنن؟ متشکرم

  94. سلام ، یه سوال ازتون داشتم ، خواهش می کنم هرچه سریع تر پاسخ بدید ( خیلی استرس دارم )

    من در کنکور ۹۳ شرکت کردم در رشته ریاضی ، و در دانشگاه آزاد پذیرفته شدم ، قصدم این هست که در کنکور ۹۴ شرکت کنم ، آیا حتما باید از آزاد انصراف بدم ؟ نمیشه بعد از اعلام نتایج دانشگاه سراسری ۹۴ این کار رو انجام بدم ؟؟
    چون در متن بالا برای کنکور ۹۳ ، نوشته حتما باید در آذر ۹۲ انصراف داد ، در غیر این صورت ( بدیهی است داوطلبان مذکور در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ تعیین شده، در صورت موفقیت و قبولی در آزمون، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی جدید خود نمی‌باشند. )

    یعنی قبل کنکور ۹۴ ، باید من هم امسال انصراف بدم ؟

    بسیار دلواپس این موضوع هستم ( چون به دلایل شخصی قادر به انصراف از آزاد نیستم تا موقعی که نتیجه ی خوبی در کنکور ۹۴ به دست بیارم ) تو رو به خدا راهنمایی کنید …..

    • دوست عزیز روال اینجوریه که شما وقتی میرید ثبت نام کنید ازتون مدارک میخان و مدارک هم پیش دانشگاهیه که شما توش ثبت نام کردید . اینجوی بگم که اگه تا زمان ثبت نام کنکور سراسری بتونید از دانشگاه آزاد انصراق بدین و مدارکتونو تحویل بگیرید اشکالی نداره اما فکر کنم دانشگاه آزاد به همین زودی که انصراف دادین مدارک رو تحویل نده از واحد آموزش دانشگا آزاد بپرسید که شرایط انصراف چطوریه و تا چه مدت بعد از درخواست انصراف ، انصراف شما از دانشگاه قطعی خواهد شد

  95. سلام خسته نباشید
    ببخشید یک سوال داشتم و برای خیلی مهم هست ، میشه کمکم کنید.خواهش میکنم!!!

    من دیپلم (کامپیوتر)کاردانش دارم،
    فوق دیپلم کامپیوتر از دانشگاه غیر انتفاعی

    میخواستم بدونم میشه تو ازمون سراسری ۹۴ شرکت کنم؟ اگه میشه با کدوم مدرکم باید ثبت نام کنم؟
    ممنون میشم جواب بدید
    سپاسگذارم

    • با سلام
      باید با مدرک کاردانی شرکت کنید چون دیپلم کاردانش فقط در دانشگاه های فنی حرفه ای می تواند ادامه تحصیل دهد.

  96. سلام من میتونم دو ترم متوالی مرخصی بگیرم کنکور ۹۳ پیام نور قبول شدم میخوام کنکور ۹۴ بدم و میخوام دو ترم اول رو مرخصی بگیرم وضعیت شهریه اینا چه جوریه؟

  97. سلام من کنکور۹۳ شرکت کردمو دانشگاه پیام نور دماوند زیست شناسی قبول شدم. و در دانشگاه ازاد علوم پزشکی تهران ژنتیک قبول شدمو ثبت نام کردم، ایا میتوانم همزمان با درس خواندنم در کنکور سراری ۹۴ هم شرکت کنم؟ لطفا پاسخ بدین خیلی برام مهمه

    • با سلام
      اگر در کنکور ۹۳ قبول شده و انتخاب رشته کرده باشید تا ۲ سال از شرکت در کنکور سراسری محروم شده اید.

  98. سلام من فارغ التحصیل رشته ی حقوق از دانشگاه پیام نورم میخواستم ببینم میتونم تو کنکور روزانه سال ۹۴ شرکت کنم واز سهمیه روزانه استفاده کنم؟

  99. سلام من دانشجوی ترم ۷ رشته رادیولوژی ورودی ۹۰ هستم ایامی تونم در کنکور سال ۹۴ شرکت کنم ودر یکی از سه رشته دندون دارو و پزشکی دردوره روزانه قبول بشم ضمن اینکه در تیر۹۴ فارغ تحصیل میشم خواهش میکنم رانمایی کنید و جواب بدید

  100. ایا بدون انصراف دادن حق شرکت در ازمون سال ۹۴ را دارم ضمن اینکه طرح نیز در پیش دارم خواهش میکنم جواب سوالم رو بدید

  101. سلا من دانشجوی دانشگاه جندی شاپور دزفول دوره روزانه هستم سال ۹۲ کنکور دادم ایا ادر سال ۹۴ میتوانم در کنکور شرکت کنم و شرایط انصراف را لطفا توضیح دهید

  102. با سلام
    من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دوره شبانه هستم ولی در مقطع کارشناسی روزانه بوده ام. به نظرتون میتونم در کنکور ۹۴ شرکت کنم و مجددا روزانه قبول بشم بدون پرداخت شهریه؟

  103. من رشتم فنی حرفه ایه و الان کارشناسی کامپیوتر دارم. کاردانیمو تو دانشگاه دولتی روزانه بودم و کارشناسیمو غیر انتفاعی بودم.
    میخواستم بدونم که من میتونم کنکور زبان بدم؟ چون هنرستانی بودم, دوره ی پیش دانشگاهیو نگذروندم, مشکلی نداره؟
    اگه میتونم, لطفا دروس عمومی و تخصصیهاشو بگین.

  104. سلام من دانشجوی کاردانی رشته حسابداری در دانشگاه غیر انتفاعی هستم دوتا در س معرفی به استاد دارم مهر۹۳ فارغ التحصیل میشم میخواستم بدونم حق شرکت در کنکور سراسری دارم؟ و حق پذیرش در رشته های پزشکی و دارم ؟و اینکه ایا سهمیه ایثارگران تاثیری در پذیرش دانشگاه ها دارن ؟

  105. سلام من دانشجوی ترم اول پیام نورهستم میتونم درکنکور۹۴ شرکت کنم؟

  106. سلام/من فارغ التحصیل کارشناسی روزانه وارشد پیام نور در رشته شیمی هستم/آیا می توانم مجدد کنکور سراسری شرکت کنم؟درصورتیکه شرکت کنم میتونم در رشه داروسازی روزانه ادامه تحصیل بدهم؟یافقط باید شبانه انتخاب کنم؟لطفا جواب رو به ایمیلم بفرستید………………..باتشکرفراوان

  107. سلام.. اگه ممکنه جواب سوالمو بدید که آیندم در گرو جوابشه. من فارغ التحصیل رشته پرستاری (روزانه) هستم.طرحم روگذروندم پایان خذمت سربازی هم دارم.سال گذشته کارشناسی ارشد یکی از رشته های وزارت بهداشت قبول شدم (روزانه) ولی بعد خوندن یک ترم در اردیبهشت امسال انصراف دادم. آیا میتوانم در کنکور ۹۴ تجربی برای دندانپزشکی شرکت کنم؟؟؟ ممنون

  108. سلام
    من دوساله که از دانشگاه پیام نور رشته مهندسی صنایع فارغ التحصیل شدم چندتا سوال دارم لطف کنین جواب بدین دعاتون میکنم
    ۱)ایا میتونم برای کنکور تجربی سال ۹۴ شرکت کنم؟
    ۲)ایا اگه رشته پزشکی یا دندون قبول بشم دولتی باید هزینه بدم؟
    ۳)هزینش در چه حده؟
    توروخدا جواب منو بدین که خیلی جوابش واجبه واسم مخصوصا راجب هزینه دادن و ندادن

    • با سلام
      به می توانید شرکت کنید و در صورت قبولی از دانشگاه دولتی بدون هزینه ادامه تحصیل دهید.

  109. سلام
    تو رو خدادقیق به سوال من جواب بدید چون خیلی واسم حیاتیه
    من فارغ التحصیل کاره درشناسی ارشد رشته منابع طبیعی هستم و به دلیل به علاقگی به رشتم میخاستم دوباره در کنکور سراسری ۹۴ شرکت کنم. ازتون خواهش می کنم به من بگید ، میشه کنکور بدم؟ اخه شنیدم ارشد به بالا نمی تونن در رشته های پزشکی ادامه تحصیل بدن! حالا موندم که یعنی حتا آزاد هم نمیشه برم رشته های پزشکی رو بخونم ؟
    ممنون میشم اگه منو از این سر در گمی در بیارید؟!

  110. سلام من ورودی ۹۰ دانشگاه ازاد هستم ترم ۶ مهندسی برق .مشمول خدمت سربازی هم هستم میخواستم بدونم میتونم توکنکور ۹۳ شرکت کنم راهی داره یا نه بی زحمت کامل توضیح بدید ممنون میشم

  111. با سلام و خسته نباشید. ممنون از اینکه به سوال من پاسخ می دهید.
    من در کنکور ۹۳ شرکت و در رشته مدیریت بازرگانی پیام نور پذیرفه شدم و در حال حاظر دانشجوی ترم یک محسوب می شم.
    می خواهم دو ترم مرخصی بگیریم و برای کنکور ۹۴ بخونم.
    در صورت قبولی و انصراف از پیام نور و با توجه به اینکه مشمول خدمت سربازی هستم حق رفتن به داشنگاه را دارم؟

    یعنی در صورت قبولی در کنکور ۹۴ و انصراف قطعی از پیام نور حوزه نظام وظیفه دوباره برای من معافیت تحصیلی صادر خواهد کرد؟

    سپاسگزارم.

  112. سلام خسته نباشید من دانشجوی ترم ۵ اقتصاد دانشگاه پیام نور هستم معافیت تحصیلی دارم خواستم بدونم میتونم برای کنکور سال ۹۴ شرکت کنم؟ممنون

شروع گفتگو
پشتیبانی
پشتیبانی خرید نمونه سوالات
پاسخگویی فقط برای دانشجویانی که بعد از خرید سوالات دچار مشکل شده اند